آخرین اخبار

مربی سابق ایران: تاسف‌آور است که ستاره تیم ملی بسکتبال را در اوج بازدهی کنار گذاشتند

پیشکسوت بسکتبال ایران گفت: محمد جمشیدی در بهترین دوره بازدهی و راندمان کاری است؛ اما متاسفانه او را در این مقطع حساس کنار می‌گذارند.

اشتراک گذاری
09 مرداد 1402
کد مطلب : 6513

عباس آقاکوچکی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد خط خوردن محمد جمشیدی از لیست تیم ملی برای حضور در جام جهانی بسکتبال اظهار داشت: وقتی اسامی تیم ملی را دیدم و متوجه شدم که جمشیدی خط خورده است یک علامت سوال بزرگ در ذهنم ایجاد شد برای اینکه او را می شناسم و بازیکن بسیار با اخلاق و توانمند است و الان او در بهترین دوره بازدهی و راندمان کاری است و قطعا تمام کسانی هم که شناخت کافی از این بازیکن نداشته باشند می دانند که او یکی از تاثیرگذارترین نفرات ما است.

وی ادامه داد: اینکه از این سرمایه بزرگ عبور و دعوتش نمی‌کنند قطعا نمی‌تواند مورد فنی بوده باشد. جمشیدی از لحاظ فنی به همه اثبات شده و او بازیکن توانمندی است. هر موردی باشد به مدیریت تیم و فدراسیون باز می‌گردد.

آقاکوچکی ادامه داد: شاید تصور این باشد که چون من خودم نیستم انتقادی صحبت می‌کنم، اما انتقاد بسیار بزرگ به فدراسیون بسکتبال این است که یک سرمایه ملی را از دست می‌دهد. باید مدیریت تیم و فدراسیون آنقدر قوی باشند که بتوانند در این برهه حساس و در آستانه جام جهانی و بازی های آسیایی ۱۲ نفر را مدیریت کنند. در یک جمله باید گفت که این بازیکن به بسکتبال ایران اثبات شده و جزو بهترین ها است.

سرمربی سابق تیم ملی تاکید کرد: مگر ما چقدر می‌توانیم کار کنیم که امثال جمشیدی و یخچالی را بسازیم؟ الان دوره بهره وری این بازیکنان بوده و در اوج تجربه هستند. جای تاسف است که فدراسیون نسبت به این موضوع بی تفاوت بوده و باید افرادی در راس کار تیم ملی و مدیریت آن قرار بگیرند که یک مجموعه همدل و همراه با یکدیگر را سازماندهی کنند.

 عنوان کرد: هر این است که همه بازیکنان تاپ را با هر رفتار و سلیقه‌ای در کنار هم جمع کنیم و در قالب یک تیم مطرح کنیم.این اتفاق به ضعف فدراسیون باز می‌گردد که کسانی را گذاشته است که توانمندی ندارند و نمی‌توانند فضا را مدیریت کنند. حتما اتفاقی غیر فنی بوده است، چون تا جایی که من جمشیدی را می‌شناسم او نه مشکل فنی داشته نه اخلاقی و رفتاری.

آقاکوچکی تاکید کرد: اگر این اتفاق فنی و توسط سرمربی هم افتاده که واقعا برای مدیریت فعلی متاسفم چرا که کسی را به عنوان سرمربی انتخاب کرده اند که بسکتبال ما را نمی‌شناسد. شاید به نظر دوستان ما چیزی از بسکتبال ندانیم، اما حتما این را می‌دانیم که جمشیدی الان در اوج بازدهی خود است.

پایان پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 9 =